medical journal of mashhad university of medical sciences
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مجله دانشکده پزشکی
Medical Sciences
https://mjms.mums.ac.ir/
0
1735-4013
2008-2673
fa
jalali
1397
5
1
gregorian
2018
12
1
61
3
online
1
fulltext
en
مقایسه اثر بخشی مدل درمانی پاسخ محور و مدل درمانی – آموزشی با تاکید بر یکپارچگی حسی برنشانگان بالینی دانش آموزان با اختلال طیف اوتیسم
Comparison of the Effectiveness of Pivotal Response Treatment model and the Therapeutic-Educational model with Emphasis on sensory integration on clinical Syndrome of Students with Autism Spectrum Disorder
مقاله پژوهشی
Research Paper
اختلال طیف اوتیسم، نشانگان بالینی، درمان پاسخ محور، مداخلات رفتاری ـ آموزشی
Autism spectrum disorder, Clinical syndrome, Pivotal Response Treatment, Behavioral-educational interventions
1036
1049
https://mjms.mums.ac.ir/article_12145.html
Amir
Nikookholgh
امیر
امیر
نیکو خلق
amirniko449@gmail.com
51365
No
Ph.D. Student of psychology, Neyshabur Branch, Islamic Azad University, Neyshabur, Iran.
دانشجوی دکتری روانشناسی ، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی ، نیشابور،ایران .
Mohmmad Reza
Saffariyan Toosi
محمدرضا
محمدرضا
صفاریان طوسی
amir103037@yahoo.com
51366
Yes
Department of psychology,Mashhad branch,Islamic Azad University,Mashhad,Iran
استادیار گروه روانشناسی،واحد مشهد،دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
Hamid
Nejat
حمید
حمید
نجات
hnejat54@yahoo.com
51367
No
Department of psychology, quchan branch, Islamic Azad University, quchan,Iran
استادیار گروه روانشناسی ، واحد قوچان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، قوچان ، ایران.
Ahmad
Zendedel
احمد
احمد
زنده دل
ah.zendedel@gmail.com
51368
No
Department of Mathamatics, Neyshabur Branch, Islamic Azad University, Neyshabur, Iran
استادیارگروه آمار، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی ، نیشابور ، ایران.