%0 Journal Article %T ارائه رویکرد آینده‌پژوهی بازاریابی استخرهای آبی با توجه به وضعیت بهداشتی در دوران پسا کرونا %J مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد %I دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 1735-4013 %A حافظی, فریبا %A محمدیان, فریبا %A نوبخت رمضانی, زهرا %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 63 %N 6 %P 2109-2124 %! ارائه رویکرد آینده‌پژوهی بازاریابی استخرهای آبی با توجه به وضعیت بهداشتی در دوران پسا کرونا %K آینده‌پژوهی %K بازاریابی استخر %K تحلیل میک مک %K سناریو پردازی %R 10.22038/mjms.2021.18944 %X مقدمه: هدف پژوهش حاضر ارائه رویکرد آینده‌پژوهی بازاریابی استخرهای آبی با توجه به وضعیت بهداشتی در دوران پسا کرونا می باشد.روش کار: این پژوهش با رویکرد تلفیقی انجام شد، در قدم اول با بررسی ادبیات موضوعی و با بهره‌گیری از تکنیک آینده‌پژوهی، شروع و مدل اولیه مفهومی با رویکرد قیاسی (کمی) استخراج و سپس به‌صورت استقرایی (کیفی) مدل به‌دست‌آمده و تکمیل گردید و درنهایت مدل طراحی‌شده با استفاده از تحلیل میک مک، مورد آزمون قرار گرفت. در بخش کیفی بر اساس تحلیل محتوای مطالعات انجام‌شده درنهایت 23 پیشران برای آینده‌پژوهی بازاریابی استخرهای آبی تهران شناسایی شد. به‌منظور شناسایی و دسته‌بندی شاخص‌های شناسایی‌شده از تحلیل میک مک در نرم‌افزار MICMAC استفاده شد. جامعه موردبررسی خبرگان رشته مدیریت ورزشی و مدیران استخرهای آبی تهران بودند. 20 نفر به‌عنوان نمونه با تکنیک گلوله برفی شناسایی شدند..نتایج: مجموعه‌ای از پیشران‌ها (23 پیشران) در ابعاد پرسنل، مشتری، کودکان، سالمندان، خدمات فیزیکی، خدمات برنامه‌ریزی، خدمات ویژه، مکان، محیطی، دوش و رختکن، بهداشتی، تبلیغات مستقیم، استراتژی، بهابلیط، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ساخت و اجاره، رقبا، قوانین، قهرمانی و سوبسید‌ها مطالعه مؤثر شناخته شدند.نتیجه­گیری: بر اساس تحلیل میک مک انجام‌شده و یا به‌عبارتی‌دیگر تحلیل میک مک، پیشران‌های اقتصادی-قوانین-سیاسی-سوبسیتها-ساخت و اجاره-محیطی-بهداشتی متغیرهای تأثیرگذار شناسایی شدند. براین اساس سناریوی تأمین بودجه و سیاست‌گذاری در جهت افزایش کیفیت استخرهای موجود، جذب حمایت‌کننده مالی پیشنهاد شد. %U https://mjms.mums.ac.ir/article_18944_089879a87dbdf64b1b857a68198de4d6.pdf