%0 Journal Article %T پیش بینی اضطراب تحصیلی بر اساس سبک های یادگیری با میانجیگری خودکارآمدی %J مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد %I دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 1735-4013 %A خالقی, مجید %A شریفی, حسن پاشا %A تقوایی, داود %A پیرانی, ذبیح %D 2022 %\ 05/22/2022 %V 65 %N 2 %P 592-600 %! پیش بینی اضطراب تحصیلی بر اساس سبک های یادگیری با میانجیگری خودکارآمدی %K اضطراب تحصیلی %K سبک های یادگیری %K خودکارآمدی %K دانش آموز %R 10.22038/mjms.2022.63802.3742 %X مقدمه: برخی از پژوهشگران اضطراب را حاصل سبک شناختی خاص و برخی دیگر اضطراب آزمون را حاصل سبک‎های خاص یادگیری دانشته اند، بنابراین؛ هدف از پژوهش حاضر پیش بینی اضطراب تحصیلی بر اساس سبک‎های یادگیری با میانجیگری خودکارآمدی می‎باشد.روش کار: روش پژوهش حاضر از توصیفی از نوع همبستگی می‎باشد، برای پژوهش نمونه ای به حجم 400 نفر به صورت خوشه‎ای چند مرحله‎ای انتخاب شدند، برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه‎های پرسشنامه مقیاس اضطراب اهواز، پرسشنامه سبک‎های یادگیری(ILS) و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی‎شرر استفاده گردید. برای تحلیل یافته‎ها از روش تحلیل مسیر و برنامه ایموس استفاده گردید.نتایج: نتایج تحلیل مسیر نشان داد که سبک های یادگیری با میانجی گری خودکارآمدی بر اضطراب آزمون نقش پیش بینی کنندگی دارد.نتیجه‌گیری: به نظر می‎رسد که در جهت پیش بینی اضطراب آزمون می‎توان سبک‎های یادگیری و خودکارآمدی افراد را مورد بررسی قرار دادند. با وجود این جهت بالا بردن اعتبار بیرونی تحقیق پیشنهاد می‎گردد که تحقیقات بیشتری در این راستا صورت گیرد. %U https://mjms.mums.ac.ir/article_20511_361ab26bce383f7da4278f3374436b7f.pdf