TY - JOUR ID - 19083 TI - بررسی تأثیر عوامل عاطفی بر تعهد کارکنان در خدمت رسانی به مشتریان JO - مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد JA - MJMS LA - fa SN - 1735-4013 AU - عسگری نژاد, منیره AD - استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران (نویسنده مسئول) Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 63 IS - 5 SP - 2925 EP - 2935 KW - هوش عاطفی KW - کار عاطفی KW - خستگی عاطفی KW - تعهد خدمت رسانی به مشتریان DO - 10.22038/mjms.2020.19083 N2 - مقدمه: امروزه با افزایش رقابت برای ارائه کالا و خدمات مطلوبتر، ضرورت دارد سازمان ها هرچه بیشتر با رفتار متعهدانه جهت کسب رضایت مشتریان خود خدمات ارائه نمایند. هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر عوامل عاطفی بر تعهد خدمت رسانی به مشتریان می باشد.روش کار:  در این تحقیق که مطالعه ای توصیفی پیمایشی است، 110 نفر از فروشندگان یکی از فروشگاه‎های زنجیره ای که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند به پرسشنامه‎های استاندارد تحقیق پاسخ دادند و در نهایت، داده‎های پرسشنامه از طریق آزمون معادلات ساختاری با نرم افزار پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که عوامل عاطفی همچون؛ ارزیابی عواطف خود و دیگران، تعدیل عواطف، بکارگیری عواطف و کارعاطفی بر تعهد خدمت رسانی به مشتری تاثیرگذار می باشند.نتیجه گیری: به نظر می رسد که کار عاطفی و تعهد خدمت رسانی به مشتریان می توانند سبب کاهش خستگی عاطفی کارکنان گردند. UR - https://mjms.mums.ac.ir/article_19083.html L1 - https://mjms.mums.ac.ir/article_19083_c68139f59ec2ed7968b4ee9bcfdfed60.pdf ER -