TY - JOUR ID - 19265 TI - طراحی مدل عوامل موثر بر ارتقاء تصویر برند ملی در بازارهای منطقه‎ای از جنبه محصولات (کالاهای) کشور مبدآ در دوران پسا کرونا JO - مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد JA - MJMS LA - fa SN - 1735-4013 AU - عامری, عبدالعلی AU - نعامی, عبدالله AU - تبریزیان, بیتا AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران AD - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) AD - استادیار، گروه مدیریت و حسابداری، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 63 IS - شماره 2 SP - 2506 EP - 2523 KW - برند KW - بازار KW - پسا کرونا DO - 10.22038/mjms.2020.19265 N2 - مقدمه: ارائه الگوها در ارتباط با وضعیت بازار همیشه مورد علاقه محققان بوده است تا بتوانند کنترل بازار را به ویژه در زمان های بحرانی در دست بگیرند؛ بنابراین، هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل عوامل موثر بر ارتقاء تصویر برند ملی در بازارهای منطقه ای از جنبه محصولات (کالاهای) کشور مبدآ در دوران پسا کرونا  بود.روش کار:  روش تحقیق  زمینه­یابی (پیمایشی) است. جامعه آماری مدیران و کارشناسان صنعت برق، پیمانکاران بخش خصوصی صنعت برق، بهره­برداران، سازندگان تجهیزات صنایع برق، صادرکنندگان و شرکت­های مرتبط با کسب و کار تأمین و فروش تجهیزات مربوطه  می­باشند. نمونه مورد نظر، با توجه به گستردگی جامعه و تعداد زیاد اعضا با استفاده از جدول مورگان نیز تعداد نمونه برای 196 در نظر گرفته شده است. روش نمونه گیری در بخش کیفی از نوع قضاوتی (گلوله برفی) و با اشباع نظر محقق می­باشد. برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر از پرسشنامه و مصاحبه عمیق استفاده گردید. پرسشنامه اولیه برای سنجش روایی و پایایی در اختیار خبرگان، صاحبنظران و کارشناسان (به صورت محدود) قرار گرفته و  پس از حصول اطمینان از روایی و پایایی در اختیار نمونه مورد نظر قرار گرفت. از روش مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM) جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که معیار GOF‌ برای برازش مدل کلی 428/0 محاسبه شده که نشان دهنده برازش بسیار قوی مدل می­باشد.نتیجه‌گیری: به نظر می رسد که ارائه الگوی برند ملی با توجه به وضعیت موجود می تواند در جهت ارتقا تصویر برند در دوران پسا کرونا در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی اثرگذار باشد. UR - https://mjms.mums.ac.ir/article_19265.html L1 - https://mjms.mums.ac.ir/article_19265_861152803a2d5c75eb801572a4e54cec.pdf ER -