استراتژی‌های برندسازی هوم‌کرها (شرکت‌های مراقبت پزشکی در منزل)

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران

2 استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران(نویسنده مسئول)

3 استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران

4 استادیار مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران

10.22038/mjms.2025.86703.4955

چکیده

چکیده
مقدمه: بی‌شک حرفه پرستاری و پرستاران هوم‌کرها نیازی برآورده نشده برای متمایز ساختن خود از سایر حرفه‌های مراقبت‌های پزشکی در جهت انتقال ارزش منحصر به فرد حرفه خود به عنوان تصمیم‌گیرندگان و رهبران تأثیرگذار را دارد.این پژوهش با عنوان استراتژی‌های برند سازی شرکت‌های مراقبت پزشکی در منزل اقداماتی را توصیف می‌کند که می‌تواند موقعیت برند حرفه‌ای پرستاران صنعت هوم‌کر را در آینده بهبود ببخشد.
روش‌: این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی-کاربردی است و در انجام آن از راهبرد تحلیل مضمون استفاده شده است. داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگانی از کشورهای ایران، آمریکا، آلمان، انگلستان و بنگلادش که در حوزه خدمات هوم‌کر و برندینگ فعالیت داشته و از تخصص و دانش کافی برخوردار بودند با نمونه‌گیری هدفمند گردآوری شد. پس از انجام 14 مصاحبه عمیق، اشباع نظری حاصل گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش کدگذاری استفاده شد. همچنین، یافته‌های کیفی با نرم‌افزار مکس کیودا نسخه 2024 تحلیل و مدل پژوهش تبیین شد.
نتایج: براساس نتایج حاصل از تحلیل کیفی پنج دسته راهبرد در زمینه فناوری، تفکر سیستمی، بازاریابی؛ برند شخصی و مزیت رقابتی شناسایی شد که که بیشترین فراوانی تعداد کدها مربوط به عامل بازاریابی بود.
نتیجه‌گیری: براساس نتایج حاصل از پژوهش، با اتخاذ راهبردهای مناسب، می‌توان شاهد بهبود برندسازی هوم‌کرها بود همچنین این مطالعه روند مثبتی را در اتخاذ رویکرد مشتری محوری برای شرکت‌های هوم‌کر پزشکی و توجه به نقش ویژه پرستاران به عنوان ستون فقرات نظام سلامت را مطرح می‌کند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The branding strategies of home care companies (home healthcare companies)

نویسندگان [English]

  • Mohammad Rostampour Karizaki 1
  • Mahdi Mahmoodzadeh Vashan 2
  • Hossein Hakimpur 3
  • Monireh Salehnia 4
1 Management Group, Faculty of Commerce, Islamic Azad University, Birjand, Iran
2 Management Department; Faculty of Commerce; Azad University; Birjand; Iran
3 Management Department, Faculty of Commerce, Azad University, Birjand, Iran
4 Management Department; Faculty of Commerce; Azad University; Birjand; Iran
چکیده [English]

Abstract
Introduction: Undoubtedly, the nursing profession and home care nurses face an unmet need to distinguish themselves from other healthcare professions in order to convey the unique value of their profession as influential decision-makers and leaders. This study, titled Branding Strategies of Home Healthcare Companies, describes actions that can enhance the professional brand positioning of nurses in the home care industry in the future.
Method: This research is exploratory-applied in purpose and employs a thematic analysis strategy. Data were collected through semi-structured in-depth interviews with experts from Iran, the United States, Germany, the United Kingdom, and Bangladesh who have expertise in home care services and branding. Participants were selected using purposive sampling, and theoretical saturation was achieved after conducting 14 in-depth interviews. Data were analyzed using coding methods, and qualitative findings were analyzed using MAXQDA 2024 software. The research model was then developed.
Results: Based on the qualitative analysis, five strategic categories were identified: technology, systems thinking, marketing, personal branding, and competitive advantage. Among these, marketing had the highest frequency of codes.
Conclusion: The results of the study suggest that adopting appropriate strategies can improve the branding of home care companies. Additionally, this study highlights a positive trend toward adopting a customer-centric approach for home healthcare companies and emphasizes the critical role of nurses as the backbone of the healthcare system.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Branding strategy
  • home care
  • home healthcare
  • health and wellness