اصالتی، پ.، عرب، ع.، و مهدی نژاد، و. (1398). اثربخشی معنادرمانی فرانکل بر سلامت (کاهش آمادگی اعتیاد و افزایش بهزیستی روانشناختی) دانشجویان دختر مبتلا به افسردگی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(1)، 84-92.
جهان شاهلو، م.، محمدخانی، ش.، امیری، ح.، فخار، آ.، حسینی، س. (۱۳۹۵). عوامل خطرساز و محافظتکننده فردی، خانوادگی و اجتماعی گرایش به مصرف مواد در دانشجویان. سلامت اجتماعی، 3(2)، 127-137.
حیدری، ع.، و مشکین یزد، ع. (1399). اثربخشی آموزش گروهی معنادرمانی بر کیفیت زندگی همسران جانبازان دچار اختلال استرس پس از سانحه. مجله طب نظامی، 22(8)، 829-836.
فتحالهزاده، ن.، مجلسی، ز.، مظاهری، ز.، رستمی، م.، نوابینژاد، ش. (1396). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر شرم درونی شده و خود انتقادی زنان آزار دیده عاطفی. مطالعات روانشناختی، 13(2)، 151-168.
فرخی، ح.، کرمی، ا.، و میردریکوند، ف. (1397). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در بهبود پیشرفت تحصیلی و کاهش اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، ۱۳(۱)، ۳۱-۴۱.
فروزنده، ز.، مامی، ش.، و امانی، ا. (1399). اثربخشی معنادرمانی فرانکل به شیوه گروهی بر تابآوری، افسردگی و کیفیت زندگی سالمندان. سالمندشناسی، 4(4)، 19-29.
قاسمی، ن.، فتحی اقدم، ق.، قمری، م.، و پویامنش، ج. (1399). مقایسه اثربخشی معنادرمانی گروهی و فراشناخت درمانی گروهی بر تاب آوری دانشجویان دختر. مطالعات روان شناسی ورزشی، 9(34)، 197-214.
قاسمی، ن.، قمری، م.، پویامنش، ج.، و فتحی اقدم، ق. (1398). اثربخشی معنادرمانی گروهی و فراشناخت درمانی بر تابآوری و انگیزه پیشرفت دانشجویان. مجله مطالعات علوم پزشکی، 30(6)، 428-442.
محمدخانی، ش. (۱۳۸۶). مدل ساختاری مصرف مواد در نوجوانان در معرض خطر: ارزیابی اثر مستقیم و غیرمستقیم عوامل فردی و اجتماعی. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 1(2)، 5-17.
مرادی، ع.، و توفیقی مقدم، م. (1400). تاثیر آموزش رویکرد معنادرمانی بر تحمل پریشانی، خودکنترلی و انعطافپذیری شناختی کارکنان ستاد فرماندهی ناجا. آموزش در علوم انتظامی، 9(33)، 69-93.
مهرافزون، د.، ستوده اصل، ن.، مکوند حسینی، ش. (1400). تاثیر تحریف شناختی بر خودانتقادی با واسطهگری ویژگیهای شخصیتی بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 22(2)، 22-33.
نصیری، ف.، نصیری، س.، بخشی پور رودسری، ع. (1393). پیشبینی گرایش به مصرف مواد بر اساس عزتنفس و مؤلفههای هوش هیجانی.
فصلنامه اعتیادپژوهی، ۸ (۳۱)، ۱۳۵-۱۴۶.
Abdelrahman, R.M. (2020). Metacognitive awareness and academic motivation and their impact on academic achievement of Ajman University students, Heliyon, 6(9), 419-425.
Banstola, R.S., Ogino, T., Inoue, S. (2020). Self-esteem, perceived social support, social capital, and risk-behavior among urban high school adolescents in Nepal. SSM - Population Health, 11, 1005-1010.
Bergman, Y.S.,
Bodner, E.,
Haber, Y.(2018). The connection between subjective nearness-to-death and depressive symptoms: The mediating role of meaning in life.
Psychiatry Research, 261, 269-273.
Crocker, J., Luhtanen, R. K., Cooper, M. L., Bouvrette, S. (2003). Contingencies of self-worth in college students: Theory and measurement, Journal of Personality and Social Psychology, 85, 894-908.
Dukes, A.T.,
Gutierrez, D.,
Goshorn, J.R. (2022). Logotherapy infused family therapy (LIFT): A systematic review of clinical interventions for family counselors.
The Journal of Humanistic Counseling, 61(1), 18-29.
Khalaila, R. (2015). The relationship between academic self-concept, intrinsic motivation, test anxiety, and academic achievement among nursing students: Mediating and moderating effects. Nurse Education Today, 35(3), 432-438.
Lu, D., Jeong, S.Y., Zhu, L. (2021). Development and Validation of a Management of Workplace Violence Competence Scale for Nursing Practicum Students. Asian Nursing Research, 15(1), 23-29.
Meens, E.E.M., Bakx, A.WE.A., Klimstra, T.A., Denissen, J.J.A. (2018). The association of identity and motivation with students' academic achievement in higher education. Learning and Individual Differences, 64, 54-70.
Nagy, L.M., Shanahan, M.L., Baer, R.S. (2021). An experimental investigation of the effects of self-criticism and self-compassion on implicit associations with non-suicidal self-injury. Behaviour Research and Therapy, 139, 1038-1042.
Powers, T.A.,
Moore, E.,
Levine, S.,
Holding, A.,
Zuroff, D.C.,
Koestner, R. (2023). Autonomy support buffers the impact of self-criticism on depression.
Personality and Individual Differences, 200, 1118-1123.
Sun, F., Chiu, N., Yao, Y.C., Wu, M., Hung, C., Chen, C., Lee, Y., Chiang , C. (2021). The effects of logotherapy on meaning in life, depression, hopelessness, and suicidal ideation, in patients with depression: An intervention study. Perspective in Psychiatric Care, 37, 152-156.
Thampson, R., Zuroff, D.C. (2004). The levels of self-criticism Scale: Comparative self-criticism and internalized self-criticism. personality and individual differences, 36(2), 419-430.
Yamaguchi, A., Kim, M.S. (2013). Effects of self-Criticism and Its Relationship with Depression across Cultures. International Journal of Psychological Studies, 1(6), 47-55.
Zuroff, D.C.,
Clegg, K.,
Levine, S.L.,
Haward, B.,
Thode, S. (2021). Contributions of trait, domain, and signature components of self-criticism to stress generation
. Personality and Individual Differences, 173, 1106-1109.