جلالی دیزجی، س.، کریمی ثانی، پ. (1397). اثربخشی بازی درمانی بر نشانگان هیجانی رفتاری و مهارت های حل مساله در کودکان مراکز شبه خانواده. تصویر سلامت، 9(2)، 116-124.
جهاندار، س.، کاکابرایی، ک. (1397). تاثیر آموزش تحلیل رفتار کاربردی بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 9(2)، 53-62.
حجتی، ح.، حکمتیپور، ن. (1399). تاثیر قصه نویسی بر مهارت حل مسئله کودکان12-8 سال مقیم در مراکز شبه خانواده استان گلستان (1397). پرستاری کودکان، 6(3)، 62-69.
خانکش، م.، امینی رارانی، م.، و نصرتآبادی، م. (1399)، تاثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و اضطراب کودکان کار، کومش، 22(2)، 255-262.
خوشیاری مراد، س.، نیک آمال، م. (1399). اثربخشی بازی درمانگری بر کاهش اضطراب پنهان و آشکار دختران ۱۲-۴ سال بدسرپرست ساکن در مراکز شبه خانواده. رویش روانشناسی، ۹(۴)، ۷۴-۶۵.
طباطبایی نوائی نوبری، پ.، سلیمانی، م.، شالچی، ب. (1400). مقایسه اثربخشی درمان پاسخ محور و تحلیل رفتار کاربردی بر شدت علائم و کارکردهای اجرایی کودکان اوتیسمی. فصلنامه علوم اعصاب شفای خاتم، 9(2)، 143-151.
فمی تفرشی، ف.، محمدی، م.، شریفی ساکی، ش.، احمدی، ه.، کریمی، ر.، آخته، م. (1395). اثربخشی آموزش تحلیل رفتار کاربردی به والدین بر افزایش خودیاری کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم. سلامت روان کودک، 3(1)، 9-18.
گل شکوه، ف.، پاشا، ر. (1396). اثربخشی نظریه ذهن وتحلیل رفتار کاربردی در کاهش رفتارهای نامطلوب کودکان دارای اختلال بیش فعالی/نقص توجه. فصلنامه مطالعات روانشناختی، 13(3)، 48-59.
گلپایگانی، ف.، بیات، ب.، مجدیان، و.، آقابزرگی، س. (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت دلبستگی و نوع دوستی کودکان دارای مشکلات رفتاری برونیسازی شده، فصلنامه کودکان استثنایی، 18(4)، 77-88.
محسنی اژیه، ع.، عابدی، ا.، بهنامنژاد، ن. (1394). فراتحلیل اثربخشی روش تحلیل رفتار کاربردی (ABA) بر مشکلات کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در ایران، 92-1384. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 21(1)، 17-25.
محمدی شمیرانی، س.، سعدیپور، ا.، درتاج، ف.، ابراهیمی قوام، ص.، فلسفینژاد، م. (1400). تاثیر آموزش تابآوری مبتنی بر بازی بر پرخاشگری کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی. مجله علوم روانشناختی، 20(99)، 353-363.
Achenbach, T. M., & Rescorla, L.A. (2001). Manual for the ASEBA school age: Form & profiles. Burlington, VT: Research Center for Children, Youth, & Families.
Carlson, G.A., Chua, G., Pan, K., Hasan, T., Bied, A., Martin, A., Klein, D.N. (2019). Behavior Modification Is Associated With Reduced Psychotropic Medication Use in Children With Aggression in Inpatient Treatment: A Retrospective Cohort Study. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 59(5), 632-641.
Fischer, A.J., Lehman, E., Miller, G., Houlihan, D., Yamashita, M., O’Neill, R.E., Jenson, W.R. (2021). Integrating School Psychology and Applied Behavior Analysis: a Proposed Training Model. Contemporary School Psychology, 25, 51-65.
Glosser, R. (2011). Examination of the relationship between the Child Behavior Checklist/ 6-18 and the Social Responsiveness Scale Parent Forms using individuals with high functioning autism. Doctoral Dissertation, Indiana University of Pennsylvania.
Holmes, M.R., Yoon, S., Voith, L.A., Kobulsky, J.M., Steigerwald, S. (2015). Resilience in Physically Abused Children: Protective Factors for Aggression. Behavioral Sciences, 5(2), 176-189.
Kwok, S.Y.C.L., Gu, M., Cheung, A.P.S. (2017). A longitudinal study of the role of children’s altruism and forgiveness in the relation between parental aggressive discipline and anxiety of preschoolers in China. Child Abuse & Neglect, 65, 236-247.
Laletas, S., Khasin, M. (2021). Children of high conflict divorce: Exploring the experiences of primary school teachers. Children and Youth Services Review, 127, 106-109.
Lovaas, O. (2003).Teaching individuals with developmental delays: Basic
intervention techniques, Softcover pub.
Magnin, E., Maurs, C.(2017). Attention-deficit/hyperactivity disorder during adulthood. Revue Neurologique, 173(7), 506-515.
Mesghina, A., Richland, L.E. (2020). Impacts of expressive writing on children’s anxiety and mathematics learning: Developmental and gender variability. Contemporary Educational Psychology, 63, 1019-1023.
Nakamura, B., Ebesutani, C., Bernstein, A., & Chorpita, B. (2009). A psychometric analysis of the Child Behavior Checklist DSM-oriented Scales. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 31, 178-189.
Peters-Scheffer, N., Diden ,R., Korzilius ,H., Sturmy, P.A. (2011).Meta-analytic study on the effectiveness of comprehensive ABA-based early intervention programs for children with Autism Spectrum Disorders, Research in Autism Spectrum ,20(5), 60-69.
Qu, G., Wang, L., Tang, X., Wu, W., Zhang, J., Sun, Y. (2020). Association between caregivers’ anxiety and depression symptoms and feeding difficulties of preschool children: A cross-sectional study in rural China. Archives de Pédiatrie, 27(1), 12-17.
Stokkebekk, J. (2019). “Keeping balance”, “Keeping distance” and Keeping on with life”: Child positions in divorced families with prolonged conflicts. Children and Youth Services Review, 102, 108-119.
Wang, X., Xie, R., Ding, W., Jiang, M., Li, W. (2022). Growing out of depression and neuroticism: Keep children away from maltreatment. Children and Youth Services Review, 136, 1064-1068.
Zhang, Y.X., Cummings, J.R. (2020). Supply of Certified Applied Behavior Analysts in the United States: Implications for Service Delivery for Children With Autism. Psychiatric Services, 71(4), 385-388.
Zhao, T., Xuan, K., Liu, H., Chen, X., Qu, G., Wu, Y., Zhang, J., Sun, Y. (2021). The association between caregivers’ anxiety and sleep disturbances among preschool children in rural areas of China: The moderating effect of resilience. Children and Youth Services Review, 131, 1062-1068.