اصلیآزاد، م.، منشئی، غ.، و قمرانی، ا. (1398). تاثیر درمان ذهن آگاهی بر تحمل ابهام و درآمیختگی فکر و عمل مبتلایان به اخنلال وسواس بی اختیاری، فصلنامه سلامت روان، 6(1)، 77-88.
اکبری نیا، م.، منشئی، غ.، و یوسفیان؛ س. (1398). اثربخشی درمان ذهن آگاهی کودک محور بر افسردگی و اضطراب پس از دارودرمانی کودکان و نوجوانان سرطانی. مجله علوم روان شناختی، 18(76)، 431-439.
بوردیک، د. (1396). مهارتهای ذهنآگاهی برای کودکان و نوجوانان، مترجمان: غلامرضا منشئی، مسلم اصلیآزاد، لاله حسیسنی و پریناز طیبی. اصفهان: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2014).
بهاروند، ا.، و سودانی، م. (1399). اثربخشی آموزش کاهش تنیدگی مبتنی بر ذهن آگاهی بر همدلی و همدردی نوجوانان مادرسرپرست، مجله علوم روانشناختی، 19(86)، 183-191.
چنگیزی، ف.، آزموده، م.، لیوارجانی، ش.، و واحدی، ش. (1400). اثربخشی مداخله ذهنآگاهی مبتنی بر روایت درمانی گروهی بر بهبود بازدههای شناختی، در دانشآموزان دارای نشانگان افسردگی. آموزش و ارزشیابی، 14(53)، 31-59.
حاتمزاده عربی، ا.، ایزدی، ص.، و هاشمی، س. (1398) مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دوزبانه و تم زبانه دوره ابتدایی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(44)، 63-75.
خانکش، م.، امینی رارانی، م.، و نصرتآبادی، م. (1399)، تاثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و اضطراب کودکان کار، کومش، 22(2)، 255-262.
شریعتی، س.، و کریمی، ب. (1399). اثربخشی آموزش تکنیکهای ذهنآگاهی بر شادکامی، بهزیستی ذهنی و نشخوار فکری دختران، خانواده درمانی کاربردی، 1(1)، 125-147.
کیارسی، ز.، کیارسی، س.، و کیارسی، آ. (1395). بررسی تاثیر انیمیشن های داستانی بر رشد و سازگاری اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(4)، 91-110.
محمد کریمی، ق. (1391). بررسی و مقایسه خشم در کودکان مدارس عادی و دولتی شهرستان خوی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، پایاننامه کارشناسی ارشد.
موسوی زاده، م. (1397). بررسی ضرورت و امکان سنجی برنامه ریزی درسی دوزبانه فارسی و ترکی در آموزش ابتدایی از دیدگاه مدیران و معلمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
نهنگ، ع.ا.، موسوی نجفی، ف.، و محمدی، ر. (1399). تاثیر آموزش ذهنآگاهی بر خودنظمبخشی هیجانی و تابآوری روانشناختی کودکان بدسرپرست، فصلنامه سلامت روان کودک، 7(1): 33-45.
Cerda, V.R., Grenier, A.E., Wicha, N.Y.Y. (2019). Bilingual children access multiplication facts from semantic memory equivalently across languages: Evidence from the N400. Brain and Language, 198, 1046-1050.
Crick, N. R., Dodge, K. A. (2019). A review and reformulation of social information-processing mechanisms in children's social adjustment. Psychological Bulletin, 115(1), 74-101.
Lin, Y., Tseng, W., Gau, S.S. (2021). Psychiatric comorbidity and social adjustment difficulties in children with disruptive mood dysregulation disorder: A national epidemiological study. Journal of Affective Disorders, 281, 485-492.
Mesghina, A., Richland, L.E. (2020). Impacts of expressive writing on children’s anxiety and mathematics learning: Developmental and gender variability. Contemporary Educational Psychology, 63, 1019-1023.
Naata, M.H., schooling, A., Rapee, R.M., Abbott, M., Spence, S.H., waters, A. (2003). A parent- report measure of children's anxiety: psychometric properties and comparison with child- report in clinic and normal sample. Behavior Research and therapy, 42(2), 813-839.
Perry-Parrish, C., Copeland-Linder, N., Webb, L., Sibinga, E.M. (2016). Mindfulness-Based Approaches for Children and Youth, Current Problems in Pediatric and Adolescent Health Care, 46(6), 172-178.
Shallcross, A.J., Duberstein, Z.T., Sperber, S.H., Visvanathan, P.D., Lutfeali, S., Lu, N., Carmody, J., Spruill, T.M. (2021). An Open Trial of Telephone-Delivered Mindfulness-Based Cognitive Therapy: Feasibility, Acceptability, and Preliminary Efficacy for Reducing Depressive Symptoms. Cognitive and Behavioral Practice. In Press, Journal Pre-proof.
Sirois, M., Bernier, A., Lemelin, J. (2018). Child temperamental anger, mother–child interactions, and socio-emotional functioning at school entry. Early Childhood Research Quarterly, 47, 30-38.
Sun, H., Roberts, A.C., Bus, A. (2022). Bilingual children’s visual attention while reading digital picture books and story retelling. Journal of Experimental Child Psychology, 215, 1053-1058.
Yu, M., Zhou, H., Xu, H., Zhou, H. (2021). Chinese adolescents’ mindfulness and internalizing symptoms: The mediating role of rumination and acceptance. Journal of Affective Disorders, 280, 97-104.
Zhao, T., Xuan, K., Liu, H., Chen, X., Qu, G., Wu, Y., Zhang, J., Sun, Y. (2021). The association between caregivers’ anxiety and sleep disturbances among preschool children in rural areas of China: The moderating effect of resilience. Children and Youth Services Review, 131, 1062-1068.